Blinkmatte

1.-7. trinn

Matematikk

Inne/ute

Hensikt

Ein læringsaktivitet der elevane blir utfordra på hovudrekning i addisjon og subtraksjon.

Beskrivelse

Del klassen i grupper på 3-6 elevar, som får eit sett med ballar og ein blink. Blinken kan vere ei matte som ein rullar ut eller teiknar med kritt på asfalten. Matter med blink kan kjøpast eller ein kan lage det sjølv ved å teikne ringar på voksduk eller kraftpapir.

Elevene stiller seg nokre meter frå blinken sin (marker gjerne med ei kjegle) og skal prøve å trille ballane slik at dei stoppar på blinken. Der ballen ligg når alle ballane er rulla, avgjer poengsummen for kvar ball. Så må dei legge saman poenga for å finne totalsum. Gruppene kan enten gjennomføre læringsaktiviteten i fellesskap med heile gruppa, eller dei kan dele gruppa i to og konkurrere om å få høgast sum. Kan også legge opp til konkurranse mellom dei ulike gruppene for kvar runde.

Kobling til kompetansemål

Matematikk etter 2. trinn:

  • utforske addisjon og subtraksjon og bruke dette til å formulere og løyse problem frå leik og eigen kvardag 

  • utforske den kommutative og den assosiative eigenskapen ved addisjon og bruke dette i hovudrekning 

etter 3. trinn:

  • utvikle og bruke formålstenlege strategiar for subtraksjon i praktiske situasjonar 

  • utforske og forklare samanhengar mellom addisjon og subtraksjon og bruke det i hovudrekning og problemløysing 

etter 4. trinn:

  • utforske og forklare samanhengar mellom dei fire rekneartane og bruke samanhengane formålstenleg i utrekningar 

  • modellere situasjonar frå sin eigen kvardag og forklare tenkjemåtane sine

etter 5. trinn: 

  • diskutere tilfeldigheit og sannsyn i spel og praktiske situasjonar og knyte det til brøk 

etter 7. trinn:

  • bruke samansette rekneuttrykk til å beskrive og utføre utrekningar 

Variasjon

Kan tilpasse læringsaktiviteten ved val av verdi for ringane på blinken. Dersom ein vil ha med subtraksjon kan til dømes ballen som er best plassert på blinken trekkast frå totalsummen til resten av ballane.

Det er også mogleg å kople på multiplikasjon ved at kvar ball har ein gitt verdi som skal multipliserast med verdien den stoppar på.

Utfordre elevane på rekning med sannsyn for å treffe blinken og knyte det til brøk.

Dersom det blir for vanskeleg med ball eller at underlaget ikkje er flatt nok, kan ein i staden bruke erteposar.

Utstyr

Blink til kvar gruppe og fleire sett med små ballar. Kanskje noko å notere på, ark eller små whiteboardtavler.

 

Sjekk ut desse populære læringsaktivitetane

 
 
Forrige
Forrige

Magnetisk tavle

Neste
Neste

Historisk hendelse