Kor langt eller tungt?
3.-4. trinn
Matematikk
Inne/ute
Hensikt
Ein læringsaktivitet kor elevane utforsker ulike måleeiningar for lengd og masse i praktiske situasjonar.
Beskrivelse
La elevane, enten individuelt, parvis eller i gruppe anslå lengda, høgda eller vekta på ting, som dei etterpå undersøker nøyaktig i praksis. Det kan til dømes vere å tippe vekta på ein gjenstand før ein veg gjenstanden. Dei kan gjere det same i forhold til lengda eller høgda på ein gjenstand. Når dei har gjennomført måling i praksis og fått svaret, kan dei rekne ut differansen på sitt anslag og det nøyaktige svaret.
Variasjon
Elevane kan også gjere eit anslag på kor langt dei kastar noko eller kor lang tid dei brukar på å springe ein bestemt avstand som til dømes rundt skulen. Kan vere ein fordel om elevane får diskutere det med nokon, til dømes parvis eller i gruppe.
Utstyr
Gjenstandar som elevane skal gjette lengd, høgd eller vekt på. Vekt, måleband eller stoppeklokke.
Kobling til kompetansemål
-
Bruke ulike måleiningar for lengd og masse i praktiske situasjonar og grunngi valet av måleining