Rollespel om mobbing
3.-10. trinn
KRLE og Samfunnsfag
Inne/ute
Hensikt
Ein læringsaktivitet der elevane blir utfordra på å lage rollespel om faglege tema.
Beskrivelse
Utfordre elevane til å lage rollespel om viktige tema som til dømes mobbing.
Del klassen inn i grupper på 4-6 elevar.
Læringsaktiviteten kan gjennomførast inne eller ute, og elevane kan også planlegge rollespelet medan ein går tur. Om ein kombinerer det med ein tur, så kan rollespela gjennomførast på ulike arenaer, som kan gjere det meir autentisk. Kan til dømes velje arenaer der det ofte oppstår ulike mobbesituasjonar (som til dømes i ballbingen eller på skulevegen). Elevgruppa viser rollespelet framfor resten av klassen og læraren kan stille spørsmål til elevane som ser på, kva dei tenker rundt det dei såg. Da kan ein få fram gode refleksjonar.
Kobling til kompetansemål
KRLE etter 4.trinn
sette seg inn i og formidle egne og andres tanker, følelser og erfaringer
samtale om hva menneskeverd, respekt og toleranse betyr og hva det innebærer for hvordan vi lever sammen
KRLE etter 7.trinn
utforske og beskrive egne og andres perspektiver i etiske dilemmaer knyttet til hverdags- og samfunnsutfordringer
reflektere over eksistensielle spørsmål knyttet til menneskets levesett og levekår og klodens framtid
gjøre rede for hva menneskerettighetene innebærer for ytringsfrihet, religionsfrihet og religiøse minoriteters situasjon i Norge
KRLE etter 10.trinn
utforske andres perspektiv og håndtere uenighet og meningsbrytning
Variasjon
Her er det fleire læringsmål frå overordna del som også er relevante. Kan trekke inn tverrfaglege emne frå samfunnsfag, norsk og/eller kunst og handverk. Elevane kan til dømes skrive ned rollespelet med dialog til kvar rolle. Det kan koplast mot tema som kropp, rasisme eller sosiale medium i samfunnsfag og elevane kan lage rekvisittar til rollespelet i KUH.
Utstyr
Krev i utgangspunktet ikkje noko utstyr men litt rekvisittar kan gjere rollespelet enda betre.