Ordklassejakt
3.-4. trinn
Norsk
Inne/ute
Hensikt
Ein læringsaktivitet der elevane blir utfordra på sortering av ord i ulike ordklassar som dei skal bruke i ei forteljing.
Beskrivelse
Elevane bør ha litt forkunnskap om ordklassar før dei gjennomfører denne læringsaktiviteten. Alle elevane lagar først tre kollonner i skriveboka si, med verb, substantiv og adjektiv som overskrift. Lag lappar med 5-10 ord i kvar ordklasse som du heng rundt i klasserommet og på gangen. Del klassen i jamne grupper på 3-5 elevar, slik at dei kan hjelpe kvarandre med sortering av orda.
Elevgruppene går samla på jakt etter ord og samarbeider for å finne ut kva ordklasse (kollonne) dei meiner ordet høyrer til. Alle på gruppa skriv inn orda i skriveboka si. Elevane kan få vite kor mange ord det er toltalt men dei må ikkje finne alle. På signal frå læraren er ordjakta over, og dei blir utfordra på å skrive ei forteljing der dei skal nytte alle orda dei har funne. Forteljinga kan dei samarbeide om å skrive gruppevis eller individuelt. Uansett ein fordel om alle skriv i kvar si bok for at dei skal få skrivetrening.
Kobling til kompetansemål
Kompetansemål etter 4. trinn:
bruke fagspråk om setningsoppbygning og bøying av verb, substantiv og adjektiv i
samtalar om språk og om eigne og andre tekstarutforske og formidle tekstar gjennom samtale, skriving, leik, bevegelse og andre kreative uttrykk
skrive tekstar med funksjonell håndskrift og med tastatur
Variasjon
Kan ta med fleire eller andre ordklassar. Elevane kan dramatisere og vise forteljinga si.
Utstyr
Lappar med ord i dei ulike ordklassane. Skrivebøker og skrivesaker.