Geometrisk fangleik

""

1.-4. trinn

Matematikk

Inne/ute

 
 

Hensikt

Ein læringsaktivitet der elevane blir utfordra på geometriske figurar i ein fangeleik.

Beskrivelse

Fangeleiken føregår på eit avgrensa område inne eller ute. Ein eller to elevar får ein vest og skal forsøke å ta dei andre. Dei andre elevane er “freda” om tre går saman og dannar ein sirkel ved å halde kvarandre i hendene. Dei får maks stå saman i ti sekund, før dei igjen kan bli tatt. Dei som blir tatt er ikkje fri igjen før dei får hjelp av to andre elevar til å danne ein rettvinkla trekant. 

 

Variasjon

Bruk andre geometriske figurar som til dømes kvarat, rektangel eller parallellogram og eventuelt fleire elevar til å danne figurane. Kan også utvike leiken ved at læraren gir ei geometrisk oppgåve elevane må løyse for å bli fri igjen.

Til dømes at dei skal doble eller halvere vinklar dei viser med heile kroppen eller hendene.

Utstyr

Nokre vestar eller merkeband for å markere dei som har den.

""
 

Kobling til kompetansemål

    • ordne tal, mengder og former ut frå eigenskapar, samanlikne dei og reflektere over om dei kan ordnast på fleire måtar

    • utforske, teikne og beskrive geometriske figurar frå sitt eige nærmiljø og argumentere for måtar å sortere dei på etter eigenskapar

    • utforske, beskrive og samanlikne eigenskapar ved to- og tredimensjonale figurar ved å bruke vinklar, kantar og hjørne

    • utforske og beskrive strukturar og mønster i leik og spel

 

Populære læringsaktivitetar

Forrige
Forrige

Fire verdenshjørner

Neste
Neste

Find - Run - Read